piątek, 16 marca 2012

" Bociani kurs " - relacja świeżo upieczonej mamuśki ! Cz. II - Co zabrać do szpitala ?

Cześć kochani,

Dzisiaj kolejna seria "bocianiego kursu". W pierwszej części opowiadałam Wam o przygotowaniach na przyjście na świat maluszka, o porodzie i pobycie w szpitalu, teraz przybliżę najpotrzebniejsze rzeczy do szpitala dla maluszka i jego mamusi.
Przede wszystkim należy zacząć od tego, że nie wiemy jak długo w tym szpitalu będziemy przebywać, toteż lepiej się zabezpieczyć na ewentualność 3-5 dniowego pobytu. W UK 3 doby spędzają w szpitalu kobiety po cesarskim cięciu, ale przecież do końca nie wiemy co nas czeka.
Teczkę do szpitala radzę przygotować nawet z miesięcznym wyprzedzeniem, gdyż w razie braków zawsze mamy czas żeby coś dokupić i jeśli maluszek wcześniej się urodzi nie będziemy zaskoczone ani zestresowane, nie będziemy musiały w pośpiechu wrzucać wszystkiego co popadnie do teczki. Z własnego doświadczenia powiem, że w momencie kiedy odeszły mi wody, mimo 9cio miesięcznych przygotowań byłam przerażona i na pewno nie miałabym głowy na pakowanie się do szpitala.  Sama przed porodem byłam w stresie czy czegoś nie zapomnę, czy na pewno mi wszystkiego wystarczy i tutaj z pomocą przyszła mi moja koleżanka Patrycja, dlatego ja postanowiłam pomóc wam i zrobiłam taką listę "must have" ( mam nadzieję że komuś się przyda ).


DLA MALUSZKA:
  • 6 pajacyków ( body z długimi rękawami i nogawkami )
  • 6 body 
  • czapeczka
  • rękawiczki
  • skarpetki
  •  pampersy ( polecam rozmiar 1 )
  • mokre chusteczki 
  • maść na odparzenia ( np. Bepanthen, Sudocrem )
  • pieluszka tetrowa
  • bawełniany kocyk
  • fotelik samochodowy 
DLA MAMY:
  • 2 pidżamy w większym rozmiarze
  • szlafrok
  • bielizna
  • klapki
  • kosmetyki
  • ręcznik
  • gumka do włosów, szczotka lub grzebień
  • duże podpaski
  • przekąski, woda mineralna
  • luźne ubranie na wyjście ze szpitala
W szpitalu w którym ja rodziłam ogólnie dostępne były podpaski dla mamy i pampersy dla maluszka. Wiadomo że lepiej wziąć swoje w razie gdyby nie było i skorzystać tylko jak nam braknie.
Jeśli coś pominęłam piszcie :)

xoxo
Ewka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz